onsdag 27 januari 2016

En solig julafton

Julen 2014 spenderade jag här i Palau hemma hos min Japanska kollega. Japanerna firar jul men de ser den inte som en speciellt stor högtid då de flesta av dem är buddhister. Det var trevligt men jag kände aldrig att jag fick den riktigta julkänslan som man kan få när man är hemma med sina närmsta omkring sig och öppnar julklappar framför den vackert upplysta granen.
Två dagar innan Julen 2015 kom ett flyg till Palau med Oscar och mina två otroligt saknade vänner Issa och Ewe! Jag kunde inte ha önskat mig en bättre julklapp.  Julstämningen steg några grader det här året med glöggdoft i lägenheten, frossandet i pepparkakor, och mina fina omkring mig med tomteluvorna på.
Dagen efter jul kom min käraste bror och kusin Simon på besök. Så det var ett späckat schema här med rock Island tours, simmande med delfiner och utflykter till alla olika delar av Palau.
Många av våra kvällar spenderades uppe på taket på det hotellet som Niclas och Simon bodde på. Ett mysigt litet nybyggt hotell, två minuters gångavstånd från lägenheten. Varje kväll hade vi turen att få taket för oss själva. Det blev mycket kortspel och vindrickande varvat med filosoferande om livets stora frågor.

Det blev tre intensiva och otroligt roliga veckor med alla här. Självklart önskar jag att man kunde ha de nära hela tiden. Men det som är bra är att man lär sig uppskatta tiden tillsammans så mycket mer när man väl ses!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar