tisdag 13 januari 2015

Äntligen har Iza kommit hit!

En tjej som gick på samma skola som mig i gymnasiet har kommit hit för att jobba som ADT (assistance dolphin trainer) i två månader.  Så just nu befinner sig två svenskar i det här lilla landet! Det är väldigt skönt att kunna gå omkring och prata svenska precis när man känner för det. På jobbet blir det en himla mix. Vanligtvis pratar jag en hel del engelska och japanska och bara det kan jag blanda ihop och råka använda båda. Nu när jag vant mig vid att prata svenska också kan det låta så här, Tack så mycket, eller Arigato Cosaimas, eller thank you so much! Väldigt internationell känner man sig!

Häromdagen så tog jag med Iza på en heldag med dykande här i Palau. Det var även min första gång som jag dök här. Det är många som har sagt att just Palau ska ha en av de vackraste undervattensvärldar, så förväntningarna var väldigt höga. Men det var helt okej att ha det visade det sig. Herregud vad vackert det var.  Vi såg massor av färgglada fiskar, några sköldpaddor och flera hajar!

Vi blev så taggade efter dyken så vi bestämde att vi ska göra det igen den här veckan, så det ser vi fram emot!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar