torsdag 1 januari 2015

GOD JUL!

Nu är julen över men längs med Palaus gator är det fortfarande fullt av tomtar och snögubbar.  Personligen så fann jag det lite svårt att komma in i den riktiga julstämningen. Kan ju bero på den gassande solen och 35 grader värmen. Min första jul här i Koror var minst sagt annorlunda mot en snöfylld julafton hemma. Jag och några vänner åkte till det största vattenfallet här i Palau, Ngardmau. Så efter en vandring genom djungeln med många broar och kullar upp och ned var vi äntligen framme. Det är en väldigt vacker plats och vi hade turen att just på julafton var det inte så många turister där. Det var bara vi och så en barnfamilj också. Så efter en lekstund i vattnet var det dags för att vandra tillbaka.

Juldagsmiddagen var en mix av japanska och svenska rätter. Tro det eller ej men det passade bra ihop faktiskt!  Sen när det var dags för julklappsutdelning hade de arrangerats ett bingo spel. Så den som fick BINGO först fick välja den första paketen ur julklappshögen där alla lagt en varsin julklapp. Den andra som fick BINGO  fick välja efter osv. Ett väldigt roligt och spännande sätt att få sin julklapp på!

Jag trodde att jag skulle ha så mycket hemlängtan då det var min första julafton utan mina nära och kära så jag inte skulle kunna njuta av dagen. Men jag insåg att jag känner mig så bekväm och hemma här med, så det blev en överraskande bra julafton!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar