onsdag 6 maj 2015

Maija och Destiny

De här senaste 16 veckorna har vi på Dolphins Pacific haft hjälp av två elever som har haft sin praktik här. På något vänster blev jag primary incharge över Maija och Destiny som de heter. Ibland har det varit stressigt att ha förstahands ansvar över dem när jag samtidigt ska göra mitt vanliga jobb, ha guest care och träning av delfinerna. Men de har veckorna har definitivt varit över förväntan. Vi har hunnit med att prata om delfiner och träning av dem såklart. De har också blivit en och annan kajaktur då vi har pratat om Palaus natur och de djuren som lever i vattnet (ibland känns det som att de lär mig mer än tvärtom) Vi har planterat koraller. Gjort träningslekar, varit på jakt efter de största sjögurkorna mm.

Målet har varit att hinna med att lära de så mycket som möjligt, och samtidigt ha roligt. De tycker jag att vi har haft!  Och något som jag har lärt mig är; jag tycker om att lära ut. De närmsta åren vill jag självklart fokusera på mitt jobb som delfintränare, men det känns inte som en omöjlighet att bli en lärare någon gång i framtiden!

Här är några bilder på mina elever.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar