tisdag 12 juli 2016

The crazy cat-lady

Min lediga dag spenderade jag på Palaus cat-house. Det är en gammal dam som bor lite utanför civilisationen tillsammans med alla hennes 37 katter. Jag och min vän Yoko kände att vi ville åka och kolla in stället och få kela med alla katter. När vi kom dit på eftermiddagen möttes vi av henne komma gående i sitt nattlinne med en katt i ena handen och en cigg i den andra med grått hår spretande åt alla håll. En äkta crazy cat-lady. Jag vet inte vad ni tycker men jag anser att världen blir ett roligare ställe med dessa intressanta karaktärer. Hon är amerikan och har på sina äldre dagar dedikerat sitt liv till de hemlösa katterna i Palau. Hon låter folk komma med katterna till henne och så tar hon hand om dem. Det finns gott om plats för alla att springa omkring på den stora tomten/djungeln. Och de får komma och gå in i huset som de känner för.

För en kattälskare som mig själv så var det ett litet paradis. Det var mysigt att bara sitta där i några timmar och kela med alla olika katter. Det var två katter som jag fastnade lite extra för. En hette Tomatsu, hon var bara några veckor gammal och hade fått en ögoninflammation. The crazy cat-lady (jag har glömt bort hennes riktiga namn) hade ett helt förråd med mediciner till katterna. Så jag hjälpte till att rengöra ögat och ta på lite salva. Den andra katten som jag fastande för hette Black Beauty. Damen sa att hon fick en tuff start i livet så hon förtjänade ett extra vackert namn. När hon föddes så var hon blind. Ett tag senare råkade hon in i en olycka där hon klämde sitt vänstra bakben och de blev tvungna att amputera bort det. Hennes täckning i ansiktet påminner mig om min katt Sotis som är hemma i Sverige nu. Och förut så hade vi en katt hemma som också var blind, Felix. Så på ett sätt påminde hon om honom också. Felix var en helt underbar katt, eftersom han var blind ville han så gärna ha någon nära hela tiden och började spinna bara man närmade sig honom. Även Black Beauty var en riktig kelis.


 Det här är Tomatsu
 Vackra Black Beauty 
 Musen på bilden var en av leksakerna jag hade med mig till katterna. Den var väldigt populär! Efter några minuter med katterna var den vita musen inte så vit längre
 Myspys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar