söndag 2 oktober 2016

En lugn dag på havet med Hobby Cat

För första gången i mitt liv så begav jag mig ut på en segelbåt! Och det ska ju nämnas att den var den minsta i sitt slag. Hobby Cat kallas den för. Den har ingen motor utan drivs enbart av vinden och den är gjord för max 6 personer. Det var jag Yoko och några till plus en livserfaren guide som gav oss ut på havet. Till en början så hade vi lite vind med oss men den avtog rätt snabbt. Det var faktiskt jätte skönt att bara klucka fram över vågorna och ligga och halvsova (detta var tidigt på morgonen och det ska nämnas att jag är ingen vidare morgonpigg människa) men framåt småtimmarna när vi alla började piggna till och var trötta på att paddla oss fram hoppade alla i med fenorna på och putade båten framför oss. Alla var i förutom Yuki, hon blev utnämnd energipåfyllare och gick och matade oss andra med chips medan vi simmade fram. Så efter det blev det snorkling och avslutningsvis lunch på restaurang VITA. En skön day-off helt enkelt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar