fredag 19 december 2014

Kayangel Island

Häromdagen så åkte jag och Kaori ut till Kayangel Island. Den här otroligt vackra ön är belägen ungefär två timmars båtfärd från Koror där jag bor. Jag har läst i en bok; 100 grejer du ska se innan du dör. Kayangel Island var med på den listan. Och det kan jag förstå! Det är en ö med helt kritvit sand, och turkost klart vatten så långt ögat kan se. Det bor inga människor här så det är väldigt tyst och fridfullt med endast de färggranna fåglarna i palmerna som ger ifrån sig ljud.
På vägen dit stannade vi till för att snorkla. Jag har snorklat många gånger här men jag slås fortfarande av hur otroligt vacker undervattensvärld Palau har! Och jag är så glad över att jag köpte min undervattenskamera innan jag åkte hit! Är superkul att simma omkring och ta massa bilder. 

Innan vi steg i land så stannande vi för att testa på lite fiske också. Jag lyckades fånga min första fisk någonsin! En red snapper



En liten sköldpadda
Nemo!
 Kaori som fridyker
 Glad tjej som har fångat sin första fisk!
Kayangel Island!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar