söndag 6 september 2015

Kaori

Hon var den första vännen jag fick i Palau och hon är också den som står mig närmast. När jag först kom till Palau var hon den personen som hjälpte mig, med allt. I början åkte vi runt tillsammans i timtals för att hitta en lägenhet till mig. (det är inte som hemma när man går in på internet och söker, du måste gå och knacka dörr för att veta om något ställe är ledigt) Tillslut hittade vi en. De dagarna jag hade hemlängtan fick hon mig att tänka på annat och tog mig med ut på utflykter, och när kvällen kom så lagade vi ofta middag tillsammans. Vi hittade på saker mest hela tiden så det enda jag kunde tänka på var att jag hade det roligt istället för att jag längtade hem. Hon tog hand om mig helt enkelt och fick mig att känna mig som hemma.

Nu är det fem månader kvar sen kommer hon att ge liv till en liten flicka. Hon övervägde först att bo kvar i Palau och födda barnet här men efter att ha fått några broshyrer om hur det hela går till så blev valet enklare. Till att börja med så har de ingen blodbank i Palau, så hon blir ombed att ta med tre unga killar med samma blodgrupp att stå stand by under hela förlossningen ifall det skulle ske att att hon behöver mer blod. Och hennes man saknar sitt hem land Japan så beslutet blev att de flyttar tillbaka.

Igår så anordnade jag ett farewll party för henne för att säga tack för allt. Roliga filmklipp från jobbet där vi säger hejdå och tack för allt. Och sen avlutadess kvällen med en mask och snorkel dans av mig, Yumi och Hitoshi. Det blev en riktigt rolig kväll!

Så i natt 03.00 flyger de tillbaka till Japan. Då kommer jag att stå på flygplatsen och vinka av dem.  Jag kommer garanterat gråta floder och det kommer vara jobbigt. Men jag är väldigt glad att jag har fått chansen att få lära känna en sådan livsglad och genuint härlig person. Och jag ser fram emot nästa gång jag träffar henne, och hennes lilla flicka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar