måndag 23 november 2015

Modell för en dag

Då har man numera testat på att vara modell!  För ett par veckor sedan så frågade min goda vän Nichi, som också är öns fotograf om jag ville ställa upp på att vara modell för en dag. Bilderna skulle gå till ett japanskt resemagasin. Så en solig lördag började min modellkarriär i Palau! Vi åkte runt lite överallt och tog bilder. Det kändes ovant i början att stå framför kameran och bli tillsagd hur man ska stå, vilket håll man ska titta åt o.s.v men Nishi är riktigt duktig så han lyckade få en hel del bra bilder även om jag själv kände mig lagom stel. Nishi har sådan rolig fantasi, Han har sin stora van full med rekvisita. Bilden som är tagen här nedan när jag sitter på en stol och läser tidningen blev en spontanbild på väg till vår första destination. Han rev ut plastrosor, kläder, hattar och så lyckades han gräva fram en stol under allt. Och så när jag har satt mig… hmm vänta lite, ta tidningen också, perfekt!

Mitt andra modelljobb blev tillsammans med Oscar. Nichi skulle ta reklambiler för en av öns finaste hotell som var nyrenoverat. De var ute efter ett ungt europeiskt par, på den här lilla ön så är jag och Oscar de enda unga européer som finns att hitta. Så konkurrensen blev inte för hård! Den här gången upplevde jag det som mer avslappnande. Jag och Oscar skulle bara sitta på olika platser runt om resorten och konversera med ett glas i handen och dricka. Efter en heldag hade det konsumerats en hel del dricka, började med en morgonöl på hotellrummet, en öl till i nästa rum, en paraplydrink på stranden, öl i baren, vin i andra baren, vin på middagen. Kände mig full redan vid frukosttid.

Här kommer några av bilderna som blev tagna








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar