torsdag 19 november 2015

Semester i Sverige

Nu har jag varit i Palau i ett helt år. Det är helt sjukt vad tiden gå snabbt. När man har varit här i ett år så är det semester som gäller. Jag kom precis tillbaka efter min 2  ½ veckors semester hemma i Sverige. Det var så skönt att komma hem och få träffa familjen och vänner. Bror och pappa bor i Oslo men även de lyckades tajma in att komma hem till Öland.
Så fort jag klev utanför Arlandas dörrar chokades min kropp av kylan, detta resulterade i en förkylning som varade i två veckor. Men jag klagar inte, mina smaklökar hade fortfarande full kapacitet så jag kunde njuta av all mat som mamma servade mig med. Och oj vad jag har saknat svensk mat!! Något som det är brist på här i Palau är mejeriprodukter. Så det åts mängder av mat med grädde i, mjölk till maten, extra tjockt lager Bregott på mackorna. Jag levde gott. Jag trotsade min förkylning och reste över hela Sverige (kändes det som) och hälsade på släkt och vänner. Det var så härligt att få krama om morfar, få se hur stora kusinbarnen har blivit, till och med lärt sig att prata! Och ta igen allt jag har missat det senaste året med mina vänner.  Mellan bil/tågresor var jag hemma och myste med mina tre katter. De nosade lite extra på mig när jag kom men efter några minuter var det som att jag aldrig hade varit borta. 


Säga hejdå till alla var inte lika tufft den här gången. Nu vet jag ju att tiden går ruskigt snabbt och snart kommer jag att vara hemma igen!

 Promenad med familjen i lilla Eriksöre

 Inte illa att kunna plocka hallon i Oktober!

 Mys med Grollis
 Hösten har sina fina stunder
 Mammas bullar är fina grejer
En dag i Kolmården <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar