torsdag 16 april 2015

Happy Birthday!

Då är man numera hela 22 år gammal. Känns bra. Något mer som kändes bra var att fira min första födelsedag i Palau! Jag var lite rädd att jag skulle bryta ihop och sakna de hederliga släktkalasen och mina vänner, men jag överlevde. Det blev faktiskt en riktigt lyckad dag. Några dagar innan min födelsedag så hade precis en liten delfinkalv födds. Då de första dygnen är kritiska för kalven är det viktigt att vi övervakar den dygnet runt. Och just den här natten till min födelsedag så var det min och Filtons tur att övervaka den. Så 02.20 när jag gick från 21 till 22 år gammal så satt jag vaken, invirad i en tjock filt och drack äpple te. Jävlar vad kallt det blir här om nätterna, vem kunde tro det?  Så när jag kom hem var jag lagom trött efter att varit vaken nästan hela natten. Några timmars vila och en dusch senare var jag redo för att fira min födelsedag. Vi var nästan hela Dolphins Pacific gänget som tog oss till PPR, restaurangen med öns vackraste utsikt. Det blev en sådan rolig kväll! Efter middag och x- färgglada drinkar åkte vi vidare till en karaokebar, vilket är väldigt populärt här. Personligen hyser jag inte lika stor kärlek för karaoke som mina japanska vänner gör, men det är underhållande nog att kolla på de som gör det och sjunger för högan sky! Det var en sliten och nöjd tjej som somnande gott den kvällen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar