lördag 11 oktober 2014

De första dagarna

Under mina fem dagar som jag har spenderat här i Palau så har jag känt mig otroligt välkommen av alla mina kollegor, vilket mestadels är Japaner och några Paulaner också.  
Just nu befinner jag mig inne på kontoret och arbetar, vilket jag gör för att lära mig hur hela systemet fungerar. Här kommer jag att arbeta fram till slutet av månaden, sen efter det kommer jag att jobba ute vid bayen med delfinerna. 

Så mina uppgifter här är att ta emot alla gäster som kommer, ta betalt och ge instruktioner om vad de ska göra. Resten av tiden så sitter jag mest vid datorn och fixar pappersarbete.
Det positiva med att jobba inne på kontor är air-condtion! Ute just nu är det 30 grader varmt med en luftfuktighet som heter duga på 85%! Missförstå mig rätt, det är helt underbart att komma till ett varmt-året-runt-land, men det är lagom med att vara ute några timmar om dagen till en början. 



 Heeelt okej utsikt som vi har från kontoret

 Häromdagen så var jag ute vid bayen för att få se den lilla delfinkalven! Hon är bara två veckor gammal!

Här simmar hon tillsammans med mamma Layla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar