måndag 13 oktober 2014

En solig dag på Riptide beach

Min första lediga dag spenderades på en strand i närheten av vart jag bor, Riptide beach. Turkost svalkande vatten och en stekande sol, kan man begära mycket mer? 

Något som tog upp stor plats i min resväska hit var böcker.
En av de böckerna är Tisdagarna med Morrie av Witch Albom. En omvälvande bok som är så bra att jag får ångest för varje sida jag vänder, då jag inte vill att den ska ta slut. 






Fick den här fina fläkten av en turistguide som gick förbi stranden. Den är gjord av palmblad, som han fixade ihop på några sekunder. Den funkar också! Jag ska lätt lära mig att göra en sådan innan jag åker härifrån.



Senare på kvällen så blev det middag på restaurangen Djungel bar med goa kollegor.
Jag har inte varit på så många restauranger här omkring, men hittills så är det här den bästa! Supermysig omgivning då man får känslan av att man kliver in i en regnskog, och så väldigt god mat!
mmm spicy shrimps!

Nanako och jag :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar